понедельник, 30 сентября 2024 г.

კვლევა

 

            

ახალმა კვლევამ ცხადად აჩვენა,ინელექტუალური შეზღუდვის  მქონე ადამიანების მიერ ვირტუალურმა რეალობის   ხელსაწყოების  გამოყენებამ    როგორ შეიძლება დააჩქაროს ყოველდღიური ყოფითი საქმეების შესრულება.

კვლევა ჟურნალ Journal of Intellectual Disability Research გამოქვენდა და მასში ჩართულები იყვნენ სამხეთ ავსტრალიის, სამხეთ უელსისა და სიდნეის უნივერსიტეტის მკვლევარები. კვლევაში მონაწილე 36 ადამიანი  საყოფაცხოვრებო, ბაღისა და საკვები ნარჩენების დაბინავებას სწავლობდა. ჯგუფი ორ ნაწილად გაიყო, ერთი ნაწილი სწავლსთვის  ვირტუალური რეალობის სხვადასხვა  ხელსაწყოს იყენებდა, მეორე  კი მხოლოდ პლანშეტების იმედად იყო.  საბოლოოდ იმ ჯგუფმა, რომელიც სხვადასხვა  ხელსაწყოს იყენებდა, მნიშველოვნად უკეთესი შედეგი აჩვენა, მეტიც ისინი ამ პროცესით მიღებულ  სიამოვნებასაც კი აღნიშნავდენ. მხოლოდ ერთ მათგანს ქონდა უკუჩვენება-მსუბუქი თავბრუსხვევა და ამანაც მალევე გაიარა.

ავტორები პრეს-რელიზში აღნიშნავდნენ, რომ სხვა ტექნოლოგიებისგან განსხვავებით, ვირტუალურ რეალობაში ასეთმა ჩაძირვამ შეიძლება ძირითადი ცნებების უფრო სწრაფი სწავლა და მათი დიდხანს დამახსოვრება გამოიწვიოს. ეს ადამიანები ხომ ვიზუალური სწავლებისკენ არიან მიდრეკილნი.

„კვლევა აჩვენებს, რომ  როგორც ჩანს „სწავლა კეთებით“, რომელიც ასევე ცნობილია როგორც ექსპერიმენტული სწავლება, პასიური სწავლის მეთოდებთან შედარებით , ამ ჯგუფისთვის უფრო ეფექტურია  - თქვა სამხრეთ ავსტრალიის უნივერსიტეტის ასოცირებულმა პროფესორმა ტობიას ლეტჩერმა, რომლის ექსპერტიზის სფეროა კოგნიტური ფუნქცია დასწავლის პრობლემების მქონე ადამიანებში.

Комментариев нет:

Отправить комментарий